Alldeles nyss

Det var fint väder och sådär lagom varmt. Där gick jag genom staden och njöt av solen och folkvimlet.
Handlade lite gotta. Fortsatte vandra.
Blev sugen på en fruitbar (underbart godis för oss allergiker), fiskar upp en ur påsen och tar två bett och NEJ! Tappar resten på marken! Men sugen som jag var, tog jag genast upp den igen, borstade av den och åt upp resten. Som om det var det mest naturliga i världen. Att ta upp en halväten godis från den ner-urinerade gatan mitt i stan.
Det var där någonstans jag kom på vad jag just gjort. Jag stannade upp, vände mig om och tittade runt omkring mig. En och annan blick möttes. Fnissande gav jag ett leende och fick förvånansvärt nog två tillbaka. Kanske var det inte det värsta de sett. Eller så tänkte de "puh, va skönt. Hon är bara galen..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0