Bajskanon?

Antingen var världens största fågel väldigt nödig och kände i höjd med min bil att det var dax att släppa lös, så att säga. Eller så var det någon som hade jätteskoj och med omsorg bakat ihop någon chokladmunksliknande boll/smet och sedan roade sig med att kasta på förbipasserande bilar.
Det lät nämligen plötsligt PANG från utsidan av taket på bilen när jag åkte hem från jobbet idag. Höll själv faktiskt på att skita på mig (apropå fågeln där..) och när jag stannat hemma och går ut och synar utsidan ser jag en stor brun-vit-grynig massa ligga utsmetad över taket. Som en sprängd jättekokosboll låg den där och såg rätt go ut faktiskt. Tills jag tittade närmre och konstaterade att jag faktiskt inte kunde avgöra om det var choklad eller bajs. (Vadå, hade jag smakat annars eller??)
Hur det än var, kunde jag helt enkelt inte låta bli att skratta åt det. Och sen tänkte jag - äntligen ett klockrent blogginlägg!
Måndagar brukar annars vara ganska idéfattiga och gråa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0