Födelseåret - mystiskt, men trevligt, samband?

Så fort jag får veta att någon är född samma år som mig blir jag alltid lika förvånad, och överdrivet glad.
"Nähe?! Är du 84:a?? Det är JAG MED!"
Som om det är sällsynt på något sätt. Skäms alltid över mig själv en stund, efter att jag utbrustit det där.
Jag törs i för sig påstå att det finns fler som är födda vissa år. Typ -85:or. Dom är hur många som helst.
Så sett, skulle det ju möjligen kunna vara så att vi, som är födda 84, helt enkelt inte är så många och därav tyr oss till varandra?
Kan inte låta bli att undra om det faktiskt är något speciellt med 84:or (det kanske var ett magiskt år?). Eller är det helt enkelt så att alla känner speciellt för sina "medfödelseårsmänniskor"?

Kommentarer
Postat av: c.

haha klockrent! Jag blir också helt till mig när jag träffar nån som är född samma år som jag. Ska hålla på och bli bundis och grejer. Ännu värre när folk är födda samma månad och dessutom har samma stjärntecken. Kan sitta hur länge som helst och leta likheter (tyst förståss vissa kanske tycker man är en tönt som fifflar med stjärntecken, och man vill ju inte vara en tönt inför sin nya bästis), och sitter och bekräftar hur bra vattumän vi är. DU råkar inte vara vattuman förresten?

2009-09-27 @ 03:04:11
URL: http://cisantiago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0