Too much

Nu är det för många. Under de  första 3 åren av mitt bloggande läste jag aldrig en enda blogg. Nu såhär 5 år efter min egen start har jag plötsligt skaffat mig ett beroende efter andras inlägg och hittar ofta mig själv ensam, utsvulten, med nedbitna naglar någonstans i hemmet, då jag alltså valt (?) bloggarna över näring och socialt umgänge.


Min plan är varje lördag att gå upp hyfsat tidigt käka lite frukost, promenera i morgonsolen och sedan kanske läsa en bok i väntan på dagens äventyr.
Men min verklighet varje lördag blir alltså totala motsatsen. Kan bara dra en slutsats av detta. Jag är beroende.
Fullkomligt styrd av något inre behov som säger sig vara tvungen att läsa alla favoritbloggar innan jag gör något annat. Inte så farligt tänker du. För du vet inte hur många favoriter jag har. Törs inte yttra siffran varken i tal eller skrift.
Inte nog med att varje blogg har minst 17 nya inlägg varje dag - de länkar även till andra. Och där tappar jag det. Det blir bara större och större. Ond jävla cirkel. Och jag "vaknar" upp flera timmar senare när mörkret åter lagt sig, utan motion och utan sällskap eller ens mat i kroppen. Ångest.


Nu sätter jag ner foten. Stampar ner den faktiskt. Om jag inte minns helt fel har jag ett liv någonstans. Det tänker jag besöka ett tag.

Kommentarer
Postat av: Ahmed

Om man ska se något positivt så är det att man lär sig en del eftersom de flesta människor har något att lära ut :)

2010-01-17 @ 19:40:31
URL: http://accordingtome.webblogg.se/
Postat av: sonjaa

Nu räknar jag ju kallt med att min blogg är en av dina favoriter. Ingen ödmjukhet här inte.



Men skulle du inte kunna göra en kombo? Ha socialt umgänge med en favoritbloggare.

Alltså jag känner typ ingen häromkring fast jag bott här i fem år.

2010-01-24 @ 13:14:56
URL: http://mama.nu/blogg/sonjas-blogg
Postat av: sonjaa

jaså du är "en sån" (en crazy catlady)

då kan jag visa dig en mörk hemliss: http://soonja.tk



du kan adda mig på msn om du har det, det är min mailadress.

2010-01-24 @ 16:50:41
URL: http://mama.nu/blogg/sonjas-blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0