Hyllning people, hyllning.



Min allra käraste J är:


- först och främst oerhört vacker. Kommer aldrig behöva oroa sig över ålderstecken och sånt smaskigt.

- färgglad. Som sagt blir jag lycklig av färg och J är den mest färgsprakande av alla sorter.

- mkt listig och läskigt smart.

- lyckligt lottad med sin förmåga för logiskt tänkande.

- snabb, men lugn och trygg när det behövs.

- härligt spontan! Allt kan hända, med J i närheten.

- öppen för nyheter och förändring. Men vet precis var gränsen ska dras.

- bestämd. Vet vad hon vill. Det här avundas många och försöker trevande följa efter men hinner inte mer än tänka något innan J redan är klar med det och i full gång med nästa projekt.

- så in i bänken rapp i käften! Detta kan ju ses som störigt eller motbjudande men i J:s fall är det hennes största charm. Många, många har fallit som dominobrickor, I tell you.

-modig. I allmänhet liksom, väldigt modig.

- beundransvärd. Ja alltså hon är en person fylld med mycket att beundra. Något jag beundrar extra är hennes förmåga att göra svåra och tunga saker lättare. Det är egentligen inte så noga - få det gjort bara, brukar jag säga till mig själv och tänka på J.

- ödmjuk. Hjälper, ställer upp, lyssnar. Hon har liksom "hela paketet", skulle jag vilja uttrycka det.

 

Och sist men absolut inte minst (snarare mest) är hon världens bästa mamma. Till M - the kid. Aldrig har jag mött någon som gör det jobbet bättre.

 

 

Glad men mest tacksam är jag för min underbara vän J och jag hoppas att hon kommer finnas med mig resten av mitt liv.

 

En del av mig önskar alla en J, men du får hitta en egen för jag är inte speciellt givmild med mitt guld...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0